آیا بسته بندی نایلون حبابدار برای محیط زیست خطر دارد؟


بسته بندی نایلون حبابدار از دیرباز یک ماده بسته بندی محافظ مورد علاقه بوده است. این گزینه در میان تقریباً تمام صنایع و بخش‌های فروش کالاهای مصرفی و تجاری است.

در مطالب قبلی شما را با تولید نایلون حبابدار آشنا کردیم در ادامه همراه ما باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست آورید.

برای دهه‌ها، نایلون جبابدار‌ دار برای محافظت از همه چیز از محصولات شکننده و شکستنی گرفته تا مصالح ساختمانی مانند شیشه‌های شیشه ‌ای استفاده می‌شود.

حتی به سرگرمی بودن برای بازی کردن شهرت دارد! این شامل لایه‌هایی از پلاستیک است که با محفظه‌های هوای محصور در هم آمیخته شده‌اند که از هر چیزی که درون آن پیچیده شده محافظت می‌ کند و در عین حال شفافیت را ایجاد می‌ کند.

این یک روش موثر برای حمل و نقل و حمل کالا به صورت ایمن برای چندین سال بوده است. اما اکنون، مصرف کنندگان و کسب و کارها نسبت به محیط زیست آگاه تر می شوند. این امر باعث شده است که بسیاری از شرکت ها از استفاده از بسته بندی های پلاستیکی دور شده و به دنبال جایگزین های پایدارتری باشند.

از منظر زیست محیطی، محصولات بسته بندی پلاستیکی مانند نایلون حباب دار به عنوان پلاستیک های یکبار مصرف طبقه بندی می شوند. این بدان معناست که آنها پتانسیل ایجاد آلودگی قابل توجه و سایر مسائل زیست محیطی از جمله تولید میکروپلاستیک را دارند. بسته بندی حباب دار را می توان مجددا استفاده کرد، اما این موضوع به مقصد نهایی این محصول بسته بندی در محل دفن زباله رسیدگی نمی کند.

تغییرات اقلیمی و ویرانی های زیست محیطی از موضوعات مهم در اقتصاد امروز هستند. انتخاب یک جایگزین حباب ایمن برای محیط زیست می تواند به کاهش ضایعات تولیدی کسب و کار شما کمک کند و در عین حال به شما امکان می دهد اعتماد یک پایگاه مصرف کننده آگاهانه را جلب کنید.

در این مقاله، بهترین جایگزین های حباب دوستدار محیط زیست را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کند تاثیر خود را بر دنیای طبیعی به حداقل برسانید. اما ابتدا، بیایید با جزئیات بحث کنیم که چرا باید این جایگزین ها را انتخاب کنیم.

نایلون ضربه گیرنایلون حبابدار پلاستیکی از چه چیزی ساخته شده است؟

تا حدود سال 2008، نایلون جبابدار دار منحصراً با استفاده از فیلم پلیمری پلاستیکی ساخته می شد. این نوع از مواد پلاستیکی بسیار بادوام است. با این حال، از نظر زیست محیطی نیز مضر و سمی است، زیرا پس از دفع صدها سال طول می کشد تا از بین برود.

برخی از تولیدکنندگان در حال حاضر محصولات حبابدار ساخته شده از پلاستیک را ارائه می دهند که می تواند در عرض 90 روز تجزیه شود. اما این پلاستیک‌ها هنوز هم میکروپلاستیک‌ های مضر و هورمون‌های شیمیایی را وارد زمین و آب اطراف خود می‌ کنند. فیلم پلیمری پلاستیک هنوز به طور گسترده در طیف وسیعی از صنایع و بخش‌ها استفاده می‌شود و آلودگی اجتناب‌ناپذیری را ایجاد می‌کند که باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی بی‌ شماری در خط تولید می ‌شود.

معایب استفاده از نایلون جبابدار

بر اساس داده ها ، جهان در حال حاضر بیش از 380 میلیون تن پلاستیک در سال تولید می کند. تنها حدود 9 درصد از این پلاستیک در مقیاس جهانی بازیافت می شود و 91 درصد آن به محل های دفن زباله منتقل می شود. علاوه بر این، بیش از نیمی از تولید جهانی پلاستیک سالانه ما به تولید محصولات پلاستیکی یک بار مصرف اختصاص دارد که تنها پس از یک بار استفاده دور ریخته می شوند.

هر ساله حدود 14 میلیون تن یا بیشتر از این پلاستیک در اقیانوس‌های ما فرود می ‌آید و اجسام بزرگی از آلودگی پلاستیکی شناور ایجاد می‌ کند که حیوانات دریایی را در هم می ‌گیرد و خفه می‌ کند. پلاستیکی که در محل های دفن زباله باقی می ماند نیز بی ضرر نیست

این پلاستیک ها به ذرات ریز (اغلب میکروسکوپی) تجزیه می شوند که می توانند خاک و آبراه های ما را آلوده کنند، وارد زنجیره غذایی شوند و حیواناتی را که ناخواسته آنها را بلعیده اند بکشند یا مسموم کنند. این میکروپلاستیک ها در اندام های انسان، خون و حتی بافت جفت نیز یافت شده اند. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، هر فرد به طور متوسط ​​ناخودآگاه هر هفته پلاستیکی به ارزش یک کارت اعتباری به شکل میکروپلاستیک می خورد.

تحقیقات آلمانی نشان می دهد که آلودگی میکروپلاستیک زمینی مشکلی به مراتب بزرگتر از آلودگی دریایی است. این تحقیق نشان می دهد که مناطق زمینی ما به طور متوسط ​​بین چهار تا بیست و سه برابر بیشتر توسط میکروپلاستیک ها آلوده هستند. این آلودگی می تواند به شدت بر انسان، حیات وحش و سلامت اکوسیستم تأثیر بگذارد، زیرا میکروپلاستیک ها مواد شیمیایی خطرناکی را وارد خاک، آب و منابع اولیه غذایی ما می کنند. پلاستیک‌ ها در محل‌های دفن زباله و محیط‌ها نیز ممکن است صدها، و نه هزاران سال طول بکشد تا تجزیه شوند.

استفاده از نایلون حباب دار، مانند سایر محصولات پلاستیکی یکبار مصرف مانند کیسه های خرید پلاستیکی، نی ها و بطری های آب، با افزودن پلاستیک اضافی به محل های دفن زباله و آبراه ها، به این مسئله فزاینده و فوری کمک می کند.

این نوع پلاستیک قابل بازیافت نیست. معمولاً فقط چند بار می توان از آن استفاده کرد قبل از اینکه به محل دفن زباله یا محل دفن زباله منحرف شود، که آن را به روشی ناپایدار برای بسته بندی محصولات تبدیل می کند، حتی اگر در محافظت و دست نخورده نگه داشتن آنها موثر باشد!

برای خرید بهترین انواع نایلون حبابدار با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۷۷۳۹۱۲۵۴ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78 456 123 021

تماس سریع