تولید نایلون حبابدار چگونه است؟

نایلون حبابدار

برای تولید نایلون حبابدار توجه به چه فاکتور هایی نیاز است؟

نایلون حبابدار اگر شما فردی هستید که یک تجارت الکترونیکی را اداره می کنید یا کسی هستید که قصد راه اندازی آن را دارید، می دانید که مواد بسته بندی چقدر حیاتی هستند و چگونه به طور قابل توجهی بر تجارت شما تأثیر می گذارند.

در مطالب قبلی شما را با قیمت نایلون شیرینگ آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

یکی از مفیدترین مواد بسته بندی نایلون حبابدار است. معمولاً برای طیف گسترده ای از مزایایی که ارائه می دهد استفاده می شود.

نایلون های حبابدار وزن سبکی دارند و در عین حال قوی هستند، بنابراین جلوه‌ای ایجاد می ‌کنند. و بنابراین آنها از اقلام در برابر کبودی و سایر آسیب ها در هنگام حمل و نقل و حمل و نقل خشن در انبارها محافظت می کنند.

جدا از کاربردهای آن در بسته بندی، بسیاری از ما دوست داریم حباب ها را روی آن بکوبیم. این یک راه عالی برای از بین بردن استرس است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط سازندگان نایلون حبابدار در سال 2012 انجام شد، گفته می شود که یک دقیقه نایلون حبابدار همان استرس را کاهش می دهد که یک جلسه 30 دقیقه ای ماساژ می دهد.

اما نایلون حبابدار چگونه اختراع شد؟ و چگونه تولید می شود؟ برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

نایلون حبابدارتولید نایلون حبابدار چگونه است؟

آیا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که روکش های حباب دار با در نظر گرفتن بسته بندی اختراع نشده اند؟ بله، این درست است. در ابتدا روکش های حباب دار به صورت کاغذ دیواری طراحی شده بودند.

در سال 1957، یک مهندس آمریکایی به نام آلفرد فیلدینگ و مارک چاوانز، که یک شیمیدان سوئیسی بود، گرد هم آمدند تا نوع منحصر به فردی از تزئینات دیوار را تولید کنند. یک کاغذ دیواری سه بعدی که تمیز کردن آن آسان و جذاب خواهد بود.

بنابراین برای اولین بار، در هاوترون، نیوجرسی، دو تکه پرده پلاستیکی دوش را از طریق یک دستگاه آب بندی حرارتی قرار دادند و منجر به ایجاد یک ورقه پلاستیکی با حباب های هوا شد. اما این ورق پلاستیکی بافت به خوبی در بازار پذیرفته نشد زیرا اکثر مردم آن را به عنوان تزئین دیوار دوست نداشتند. بنابراین، ایده فروش کاغذ دیواری شکست خورد.

سپس به فکر استفاده از آن برای سایر برنامه‌ها افتادند و هر دو شرکتی به نام «Sealed Air Corporation» با نام تجاری Bubble Wrap راه‌اندازی کردند و یک مارک تجاری ثبت شده است. در طول این مدت، آنها برای چندین پتنت در مورد تجهیزات و فرآیند مورد نیاز برای تولید این نایلون حبابدار درخواست کردند.

و در نهایت متوجه شدند که این ورق های پلاستیکی سبک وزن و دارای خواص عایق خوبی هستند، بنابراین سعی کردند این ورق های پلاستیکی را به عنوان عایق گلخانه به بازار عرضه کنند. اما حتی آنجا هم کار نکرد.

سرانجام، پس از سه سال، در سال 1959، یکی از افراد بازاریابی این شرکت به نام فردریک باورز ایده ای برای استفاده از آن به عنوان یک ماده بسته بندی پیدا کرد. اما آنها در این فکر بودند که برای کدام محصول باید از آن استفاده کنند. به طور همزمان، در همان زمان، IBM متغیر 1401 کامپیوتر طول دیوار خود را راه اندازی کرد. بنابراین فردریک به IBM رفت و ایده استفاده از نایلون حبابدار را به عنوان ماده بسته بندی برای حمل و نقل ایمن مطرح کرد. و آی‌بی‌ام از آن خوشش آمد و به این ترتیب، آی‌بی‌ام اولین مصرف‌کننده بزرگ Bubble Wraps بود. بنابراین می‌توان گفت که حباب‌ها انقلاب بزرگی در صنعت کشتیرانی و تجارت الکترونیک ایجاد کردند.

نایلون حبابدار چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولید نایلون حباب دار از رزین های ریز شروع می شود و به رول های بزرگ حبابی ختم می شود. چگونه همه این اتفاق می افتد؟ در اینجا کل فرآیند در مراحل زیر است:

ابتدا با انواع مختلف رزین شروع می شود. رزین های ریز پلی اتیلن (پلاستیکی) به شکل مهره هستند و اندازه آنها فقط به اندازه شن نخودی است. رزین ها به صورت گلوله ای تولید می شوند و هر کدام از آنها خواص متفاوتی دارند. نایلون به آن استحکام می بخشد و رزین فلکس ماده ای را با چسبی که برای ساختن حباب مورد نیاز است فراهم می کند.

گلوله های رزین به داخل اکسترودر خلاء می شوند. که یک استوانه بلند است که داخل آن یک پیچ است که در تمام طول آن قرار دارد.

نوارهای گرم شده اکسترودر را برای دمای بین 450 تا 512 درجه گرم می کنند. فرآیند گرم کردن قبل از ورود رزین اتفاق می‌افتد. سپس پیچ در داخل بشکه می‌ چرخد و باعث گرمای اضافی می ‌شود و بنابراین رزین ورودی را به یک مایع ذوب می ‌کند. و سپس مایع خارج از سیلندر فشرده می شود. بنابراین دو ورقه روی هم از فیلم پلاستیکی را تشکیل می دهد

و سپس یک درام وجود دارد که سوراخ هایی در آن سوراخ شده است. بنابراین یک لایه از فیلم به دور این درام پیچیده شده و به آن مکش وارد می شود. بنابراین یک شبکه از فیلم به داخل سوراخ هایی که شکل حباب ها را تشکیل می دهند کشیده می شود. به طور کلی، قطر حباب از 6 میلی متر تا 25 میلی متر است.

بعداً فیلم دوم روی فیلم قبلی لمینت می شود تا هوا در داخل حباب ها به دام بیفتد.

در نهایت، ورق های حباب دار تمام شده را دریافت می کنیم که 48 اینچ طول دارند و سپس از نظر طول و عرض بریده می شوند. همچنین در هر 12 اینچ سوراخ می شود تا هنگام استفاده از آن برای مصرف کنندگان آسان شود.

و سپس بررسی های کیفی انجام می شود، رول و بسته بندی می شود و آماده ارسال به انبارها می باشد تا بتوانید آن را از سایت مورد نظر خریداری کنید.

چگونه می توان از نایلون حبابدار تولید شده استفاده کرد؟

متداول ترین سوالی که در مورد نایلون حبابدار پرسیده می شود این است که “آیا حباب باید داخل باشد یا بیرون؟”. پاسخ این است که برای حداکثر کارایی باید حباب ها را در داخل آن قرار دهید که نزدیک به آیتم باشد تا جلوه بالشتکی بیشتری داشته باشید. در عوض، اگر حباب ها به سمت بیرون قرار گیرند، ممکن است در حین حمل و نقل پاره شوند و خطر آسیب به محصول را افزایش دهند.

بهترین بخش نایلون حبابدار این است که آنها در اشکال مختلفی مانند کیسه های حباب دار، ورق های نایلون حبابدار، پست کننده حباب دار و غیره موجود هستند. استفاده از کیسه های حباب دار بسیار راحت است و به راحتی بسته بندی می شوند زیرا مانند جیب هستند. و گاهی اوقات با چسب هایی در یک طرف به محتویات در جای خود می آید.

علاوه بر این، نایلون حبابدار نیز در طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌ها مانند چسبندگی بازدارنده خوردگی فرار و آنتی استاتیک موجود هستند. هر کدام اهداف متفاوتی را دنبال می کنند و با استفاده از رنگ های مختلف متمایز می شوند. به عنوان مثال، پوشش های حباب دار آنتی استاتیک همیشه به رنگ صورتی هستند، در حالی که بازدارنده های خوردگی فرار آبی هستند.

نایلون حبابدار از چه چیزی ساخته شده است؟

نایلون حبابدار از پلی اتیلن ساخته شده است که نوعی پلاستیک است که شامل صدها حباب هوا با فاصله مساوی است. سپس این محفظه های هوا به عنوان یک بالشتک نرم عمل می کنند که در هنگام حرکت غیرمنتظره ضربه را جذب می کند. این کمک می کند تا از آسیب به محصولات پیچیده شده در مواد جلوگیری شود.

نایلون حبابدار به عنوان یک رزین پلی اتیلن به شکل دانه های ریز شروع می شود. سپس این دانه‌های رزین کوچک ذوب می‌شوند و به یک لایه نازک تبدیل می‌شوند که به عنوان ماده پایه برای نایلون حبابدار استفاده می‌شود. این فیلم صاف می‌شود و از طریق غلتک‌هایی با سوراخ‌های کوچک وارد می‌شود. همانطور که فیلم در میان رول‌ها حرکت می‌کند، مکش اعمال می‌شود تا آن را به داخل سوراخ‌ها فشار دهد تا حباب‌های هوا ایجاد شود.

هنگامی که حباب های هوا به داخل فیلم دمیده شد، سپس با لایه دوم فیلم مهر و موم می شود. این هوا را در داخل نایلون حبابدار به دام می اندازد و حباب های هوا را مهار می کند. سپس قبل از اینکه به صورت رول جمع شود، بریده شده و سوراخ می شود

اگر به نایلون حبابدار و سایر وسیله های بسته ‌بندی محافظ نیاز دارید، تمام سفارش‌های ما از طیف عظیمی از موجودی که در مرکز توزیع خود نگهداری می‌کنیم ارسال می‌شود. این به ما این امکان را می‌دهد تا برای تمام سفارش‌هایی که قبل از ساعت 3:30 بعد از ظهر دریافت می‌شوند، تحویل سراسر کشور را در روز بعد ارائه دهیم. با این حال، اگر در این مدت کمی سفارش داده اید، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا سفارش شما را در اولین زمان تحویل قرار دهیم.

جنبه های مثبت و منفی

استفاده از نایلون حبابدار برای محافظت از وسایل شما مزایای زیادی دارد. این شامل:

  • راحتی در استفاده
  • استحکام و دوام
  • سبک وزن
  • خواص عایق خوب
  • به راحتی به شکل و اندازه مورد نیاز برش داده می شود
  • شفاف برای فعال کردن بازرسی بصری از محصول
  • قابل بازیافت

در مورد بسته بندی اقلام صیقلی، استفاده از نایلون حبابی توصیه نمی شود. این خطر وجود دارد که آثار سلولی کوچکی بر روی آیتم باقی بماند که به سختی حذف می شوند. در این مورد، یک ماده بسته بندی محافظ جایگزین، مانند فوم، مناسب تر خواهد بود. این مجموعه همیشه برای کمک به ارائه مشاوره تخصصی در مورد مناسب ترین گزینه برای نیازهای بسته بندی شما در دسترس است.

روکش حبابی از دهه 1960 به مشتریان خود شادی (و همچنین کاهش استرس بسیار مورد نیاز) را به ارمغان آورده است و اکنون هدف آن محافظت از کالاهای شکننده در حین حمل و نقل است.

با این حال، آیا می دانستید که هدف اصلی آن در واقع کاغذ دیواری بوده است؟ این با مهر و موم کردن دو پرده حمام به یکدیگر ساخته شده است، زیرا حباب های هوای موجود در آن به کاغذ دیواری ظاهری بافت می بخشد. با وجود این، آزمایش هرگز انجام نشد زیرا تعداد کمی از مصرف‌ کنندگان می‌ خواستند در چنین اتاق‌ های پرشده پنهان شوند. اگر مایلید در مورد منشاء پوشش حبابدار بیشتر بدانید، می توانید در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حتی با وجود اینکه روکش حباب ‌دار پیشرفتی در صنعت بسته ‌بندی بود و به معروف ‌ترین شکل بسته ‌بندی محافظ در سرتاسر جهان تبدیل شد، اما می‌ تواند به محیط زیست آسیب برساند زیرا از مواد پلاستیکی غیرقابل تجزیه زیستی ساخته می‌ شود.

خوشبختانه، نایلون حبابدار قابل بازیافت وجود دارد و بخش زیادی از آن اکنون در دسترس است که می ‌توانید بازیافت کنید. در این مقاله برخی از گزینه های پایداری شما را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم بسته بندی محافظ شما سازگار با محیط زیست باقی می ماند!

ممکن است به یک ورق حباب دار نگاه کنید و چیزی جز یک تکه پلاستیکی ساده حاوی حباب های پر از هوا نبینید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه این محصول معجزه آسا برای اهداف بالشتک ایجاد شده است؟

اینطور نیست که کسی فقط دو ورقه پلاستیک را به هم بکوبد و هوا را بین آنها وارد کند. این یک بالش هوای بیشتری ایجاد می کند. بنابراین، چگونه سازندگان ردیف‌هایی از حباب‌های هوای یکسان را با فاصله یکسان ایجاد می‌کنند که سطح بسته ‌بندی حباب را نشان می ‌دهد؟

ایجاد حباب بند: مراحل اول

ایجاد پوشش حبابدار با پلی اتیلن، نوعی پلاستیک شفاف آغاز می شود. شروع آن به صورت دانه های رزین کوچک و یکسانی است که از دستگاه اکستروژن عبور می کنند.

در طی این فرآیند، گرمای تولید شده توسط اکسترودر، دانه‌های رزین را نرم می ‌کند و به مایعی نرم و چسبناک تبدیل می‌شود که در حین عبور از شکاف به طور یکنواخت توزیع می ‌شود. نتیجه این بخش از فرآیند تولید، دو ورق پلی اتیلن شفاف با یک محفظه هوا در بین آن است.

مرحله بعدی شامل قطعه دوم ماشین آلات به نام درام است. ورق های خارج شده از اکسترودر نسبتاً سریع به داخل درام وارد می شوند تا از ماهیت چکش خواری رزین گرم شده بهره ببرند. یکی از ورق ها به سطح درام که با تورفتگی هایی با اندازه و محل یکنواخت خال خال شده است، قرار می گیرد.

از طریق استفاده از مکش، ورق پلاستیک روی درام با سطح مطابقت می‌ یابد، به طوری که بخش‌های پلاستیکی که فرورفتگی‌های روی درام را می‌ پوشاند، به شکل معروف «حباب ‌دار» که در محصولات بسته‌ بندی حباب ‌دار می ‌شناسیم، مجبور می ‌شوند.

سپس ورق پایینی به بالا می‌ چسبد، هوا را در داخل حباب‌ های حباب به دام می ‌اندازد و چیزی را ایجاد می ‌کند که به عنوان یک سطح شکسته نشده می ‌بینیم.

برای خرید بهترین انواع نایلون حبابدار با کارشناسان ما با شماره 09026666134 تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78 456 123 021

تماس سریع